Betal med Klarna
Gratis frakt over 1000,-

Kjøpsvillkår


Det inngås avtale med:

Temashop Nordic ApS

Cvr.nr.:37469289


Adresse:
Østerskovvej 2, 7000 Fredericia, Danmark
E-post: info@temashop.no Tlf : +47 23 96 65 34

Alle avtaler inngås på norsk og alle priser på Temashop.no er dagspriser og oppgitt i norske kroner (NOK) Prisene er inklusiv moms og avgifter, men eksklusiv evt. fraktomkostninger.

Forventet leveringsdato
Varer sendes raskest mulig etter ordren er plassert. Dette er normalt samme dag ved bestilling før kl. 12. Det krever at alle varer er på lokallager. Såfremt ordren inneholder bestillingsvarer eller varer fra fjernlager, sendes ordren først når alle varer er på lokallageret. Dette kan ta fra 3-10 dager avhengig av leverandøren vår. Systemet vårt gir deg alltid en forventet leveringsdato ved bestilling. Denne datoen overholdes i mer enn 90% av tilfellene. I tilfelle forsinkelse eller utsolgte varer, blir du kontaktet av vår kundeservice på telefon, e-post eller sms for å avklare om du evt. ønsker å bestille et annet produkt eller om du ønsker resten av ordren sendt uten den forsinkede eller utsolgte varen. Hvis kundeservice ikke får kontaktet deg, kan de velge å sende ordren med de varene som er tilgjengelige, skifte ut produkter med tilsvarende produkter eller annullere ordren, hvis kundeservice vurderer at primære deler av bestillingen mangler - f. eks. et kostyme, når det er bestilt sammen med tilbehør til kostymet. Ordren kan ikke splittes - alt sendes samtidig. Når ordren sendes blir den fakturert.

Betaling
På temashop.no kan du betale med følgende:
VISA / VISA Electron, Mastercard og Klarna.

Faktura
Når du velger å betale med faktura vil det bli gjort en vanlig kredittopplysning for å sjekke om du er kredittverdig. Dette skjer automatisk, og informasjonen vil ikke påvirke din kredittverdighet i fremtiden. Informasjonen lagres heller ikke hos Temashop.no. Klarna sender deg fakturaen på e-post samtidig som bestillingen sendes fra oss. Betalingsvilkårene gjelder 14 dager etter at fakturaen har blitt sendt. Du kan også velge å dele opp din betaling med et minimumsbeløp på 100 kr. Ingen ekstra avgift for faktura tilkommer. Ved for sen betaling tilkommer et påminnelsesgebyr tilsvarende det beløp som er tillatt i henhold til lov, p.t. 64 kr, samt forsinkelsesrente på 22 %. Du må være over 18 år og kan ikke ha noen betalingsanmerkning for å bruke faktura. Leveringsadressen må også være den samme som din adresse i folkeregisteret. Våre fakturaer håndteres av Klarna AS.

Krav om reservasjon av betaling
Temashop.no er berettiget til å kreve reservasjon av betalingen på en prosentdel av det samlede ordrebeløpet ved spesielle bestillinger og/eller større bestillinger. Prosentsatsen blir opplyst av kundeservice før handelen i forbindelse med tilbudsgivningen. Merk at det ikke er noen returrett ved spesialbestillinger, med mindre dette er avtalt skriftlig. Ved annullering før evt. produksjon, fratrekkes evt. omkostninger som temashop.no måtte ha i forbindelse med bestillingen, mens det resterende beløpet tilbakebetales.

Angrerett
Temashop.no tilbyr 30 dagers begrenset angrerett. Hvis du benytter deg av angreretten fra 15. - 30. dag fra mottakelsen av varen, skal varen leveres tilbake i samme mengde og stand som da du mottok den. Dette gjelder ikke for ordrer som angres innen de første 14 dager fra mottakelsen av varen i henhold til den angreretten du har som forbruker. Ønsker du å benytte deg av denne angreretten, må du gi beskjed om at du ønsker å angre kjøpet ditt innen 14 dager etter at du mottok varen(e). Dette gjøres på e-post til info@temashop.no eller ved å bruke angrerettskjemaet.

Angreretten gjelder kun for private forbrukere som handler på temashop.no. Virksomheter har ikke angrerett.

Levering
Temashop.no tilbyr levering me Bring/Posten til mottaker på den raskest mulige dato som er ønsket i bestillingen. Levering til tiden forutsetter at transportøren overholder dag-til-dag levering. Hvis det oppstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leveransen i forhold til den ønskede leveringsdatoen. De fleste transportører har et kvalitetsmål på 98% på landsplan, denne prosentsatsen er et gjennomsnitt og i perioder og lokalt kan det være annerledes.
Temashop.no gir ingen garanti for leveringsdatoen. Leveringsdatoen er veiledende og yter ikke erstatning i tilfelle forsinkelse. I tilfelle veldig forsinkede leveranser eller desidert forsvunne pakker, fremsender temashop.no en ny pakke uten omkostninger. Er varene i mellomtiden blitt utsolgt, kan pengene refunderes eller byttes til tilsvarende varer i samme prisklasse. Vær oppmerksom på at ved «Helt-hjem»-hjemlevering muligens kan hefte for forsvunne pakker.

Risiko for forsinkelse
Det er en risiko for at du kan oppleve forsinkelser av ordren din i høysesongen, som ligger i februar, mai, oktober og desember. Skulle du bli rammet av forsinkelse, blir du opplyst om dette på e-post eller sms. Forsinkelser ved transportører blir typisk ikke informert om.
Temashop.no er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tap som følge av at de bestilte varer blir forsinket i forhold til det forventede leveringstidspunktet. Videre tas det forbehold for forhold som er utenfor temashop.no sin kontroll. Dette kan f. eks. være, men er ikke begrenset til, krig, opprør, uroligheter, brann, inngrep fra staten, beslaglegglse, valutarestriksjoner, arbeidskonflikter av enhver art, herunder streik eller lignende force majeure.

Leveringspriser
Prisen for levering avhenger av hvilken leveringsform du velger og kan se på bestillingssiden eller under levering på hjemmesiden. Merk at enkelte fraktmuligheter ikke alltid fremgår, da de kan være begrenset av størrelsen på ordren og produktene.
Prisen og leveringstiden for forsendelser til utlandet varierer ut i fra hvilket land varene skal sendes til. Prisen, som bestemmes ut ifra vekten på varene du bestiller, kan sees på bestillingssiden. Leveringstiden er den forventede leveringstiden, evt. forsinkelse pga. toll, trafikale utfordringer etc. er ikke regnet med og kan ikke medføre et ansvar for temashop.no.

Produktinformasjon
På Temashop.no opplyses varenes vesentlige egenskaper. For ytterligere opplysninger eller spørsmål til eksisterende opplysninger, kan det sendes e-post til info@temashop.no. Fordi mange opplysninger kommer direkte fra våre leverandører, tar vi forbehold for evt. tekstfeil, prisfeil og evt. lagerfeil. Det kan finnes viktig informasjon om produktet under beskrivelse, faktabokser og/eller på pakken, som du bør lese før bruk. De fleste av våre kostymer er som utgangspunkt laget for 1-2 gangers bruk, men kan holde lenger. Du bør alltid følge vaskeanvisningene. Er det ingen vaskeanvisning tilgjengelig, bør du gå ut fra at produktet skal til rens. Våre deluxe produkter, ekte lederhosen, kjoler i bomull osv. er unntatt. Er du i tvil kan du kontakte oss på info@temashop.no eller telefon +47 23 96 65 34.

Returnering
Du må sende ordren din i retur til oss hurtigst mulig - og senest 14 dager etter du har meldt ifra til oss at du ønsker å angre kjøpet. Du må selv stå for returomkostningene. Du kan med fordel kjøpe og skrive ut en returseddel (99kr) på www.temashop.no/returseddel. Sørg for å returnere pakken forsvarlig - pakk den inn på samme måte som du mottok den. Produktemballasjen er en viktig del av produktet. Manglende eller ødelagt emballasje (f.eks. en label utenpå) vil bety en vesentlig verdiforringelse av produktet. Det kan føre til at du muligens ikke får penger i retur. Hvis du har kjøpt flere varer hos oss, kan du sende én eller flere varer i retur, selv om de er kjøpt under én ordre. Merk at du ikke får leveringsomkostningene returnert, hvis du kun angrer en del av kjøpet. Du kan ikke angre ved å nekte mottakelse av varen uten å gi oss tydelig, skriftlig beskjed om dette.

Varer uten angrerett
Det er noen varer som ikke har angrerett:
Levering av forseglede varer som av sunnhetsmessige og hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert, og hvor forseglingen har blitt brutt etter levering, herunder bl. a. kontaktlinser, parykker, strømper, sminke og andre engangsartikler.

Du mister angreretten hvis:
Du bryter forseglingen på varer som av sunnhetsmessige og hygienemessige årsaker ikke er egnet til å bli returnert. Vi nevner bl. a. kontaktlinser, parykker, strømper, sminke etc.

Varens stand når du sender den i retur
Du hefter for kun eventuell forringelse av varens verdi som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte som hvis du prøvde den i en fysisk butikk, men du kan ikke ta den i bruk. Hvis varen er prøvd utover det som er beskrevet ovenfor, ser vi på den som brukt. Det betyr at hvis du angrer kjøpet, får du kun en del eller ingenting av kjøpsbeløpet, avhengig av varens handelsmessige verdi.

Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet
Hvis du angrer kjøpet, får du refundert det beløpet du har betalt til oss. I tilfelle av en verdiforringelse som du hefter for, fratrekkes dette fra kjøpsbeløpet. Hvis du bruker angreretten, refunderer vi alle betalinger vi har mottatt fra deg, herunder leveringsomkostninger (men ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standardlevering som vi tilbyr), uten unødvendig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen vi mottok beskjeden din om å angre kjøpet. Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har avtalt annet med oss. Vi kan holde tilbakebetalingen til vi har mottatt varen i retur, med mindre du har fremlagt dokumentasjon for returnering. Hvis du angrer kjøpet, sender du varen til: Temashop.dk, Østerskovvej 2, 7000 Fredericia. Vi mottar ikke pakker uten omdeling eller pakker sendt pr. etterkrav. Du har ansvaret for at varene kommer trygt frem til oss, og du betaler selv for fraktomkostninger. Vi anbefaler at du sender med sporingsnummeret og lagrer kvitteringen som dokumentasjon for returneringen. Vi kan holde tilbakebetalingen til vi har mottatt varen i retur, med mindre du har fremlagt dokumentasjon for returnering.

Reklamasjon
Temashop.no har 24 måneders reklamasjonsrett for forbrukere i henhold til kjøpsloven. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet varen til en ny, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av hva temashop.no ser relevant i den konkrete situasjonen Det er et krav at reklamasjonen er berettiget og innen tiden. Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte oppstått som følge av feil håndtering, vedlikeholdelse, vold eller uautoriserte inngrep. Reklamasjoner over feil og mangler skal meldes fra til temashop.no innen rimelig tid etter at feilen eller mangelen er oppdaget eller burde vært oppdaget. Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktomkostninger. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk å få en kvittering for sendingen av returen, så vi kan tilbakebetale fraktomkostningene. Har du mottatt en ødelagt eller vare som du ikke har bestilt, oppfordrer vi deg til å sende en e-post til info@temashop.no med bildedokumentasjon og beskrive problemet så detaljert som mulig. Vi strever etter å finne den beste løsningen og løse problemet raskest mulig. Refusjon skjer normalt ved tilbakebetaling til betalingskortet ditt. Temashop.no har til dette bruk for opplysninger om kontonummer. Temashop.no har 6 måneders reklamasjonsrett for virksomheter.

Personvern og statistikk
For at du kan bestille varer, må du opplyse eller registrere deg med følgende opplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi registrerer dine personopplysninger med formål om å levere varen til deg. Når det samles inn personopplysninger via nettsiden vår, sikrer vi at det alltid skjer under ditt samtykke. Du er derfor alltid informert om hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor Opplysninger gitt til temashop.no gis ikke videre eller selges til en tredjepart, og vi registrerer ingen følsomme personopplysninger. Når du er registrert hos temashop.no, har du alltid rett til å trekke tilbake ditt samtykke rundt registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg. Personopplysningene registreres hos temashop.no og oppbevares i fem år, hvor de etterfølgende blir slettet. Direktøren og de ansatte hos temashop.no har tilgang til opplysningene som registreres. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke oppbevarer eller overfører kundeopplysninger kryptert. Dataansvarlig hos temashop.no er: Daniel Diness Andersen. Temashop.no bruker Trustpilot til å samle anmeldelser om kjøp og produkter, og etter et kjøp mottar du en invitasjon til å vurdere temashop.no og de produktene du har kjøpt. Det er valgfritt om du vil besvare invitasjonen. Vi registrerer IP-adressen fra hvor kjøpet foretas. Informasjonen blir normalt ikke brukt, men kan brukes i en eventuell politietterforskning. IP-adressen oppbevares så lenge det er nødvendig i forhold til en eventuell politietterforskning. Merk at telefonsamtaler i kundeservice tas opp i perioder til bruk for opplæring av personale, og for å sikre kvaliteten av vår kundeservice. Samtaler kan lagres i opptil 2 år. Mer informasjon om personvern finner du her: http://www.temashop.no/privatliv

Cookies
På temashop.no brukes cookies med formål om å optimere nettsiden og dens funksjonalitet, og dermed gjøre besøket så enkelt som mulig for deg. Du kan til enhver tid slette cookies fra datamaskinen din.

Opplysninger om klagemuligheter
En klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss kan rettes til forbrukerrådet. Se mer på www.forbrukerradet.no. Opplys vår e-postadresse: info@temashop.no.

Vennligst vent

Continue shopping or View cart & checkout